donderdag 9 augustus 2018

Trekschakelaar repareren

Laat je trekschakelaar snel en vakkundig repareren. Meestal in uurtje gepiept! Kraantje plaatsen, leiding leggen. Jouw loodgietersklus zo gefixt!


Nu wil ik een nieuw touwtje bevestigen maar kan niet vinden hoe het ding precies werkt. Ik heb helaas heen digitale camera dus dit zal moeilijk worden. Ik ben nieuw hier en niet erg bedreven in klussen in huis.


De trekschakelaar in de badkamer is kapot. Normaal gesproken hoor je een klik geluid maar nu niet meer, zit helemaal vast. Ik kan niet beoordelen of deze nog gerepareerd kan worden of vervangen moet worden. Het is een trekschakelaar waarmee de verlichting in de badkamer aan en uitgezet kan worden, zie evt. Dit is de trekschakelaar uit mijn badkamer.


Afgelopen donderdag trok mijn zoontje iets te hard aan het touwtje, waardoor het plasticje door midden is. Is dit makkelijk te vervangen (lees: makkelijk, door een vrouw, veilig ) of moet ik er echt de woningbouw voor bellen (die dat dan wel komt doen, maar geen idee op welke termijn)? Trekschakelaar repareren of vervangen?


Vraag GRATIS en VRIJBLIJVEND offertes aan! Kom EENVOUDIG en SNEL in contact met goed beoordeelde elektriciens uit uw regio voor. In de trekkoordschakelaar zit er altijd een lusje met daaraan een ijzeren dingetje.


Dit deel van de schakelaar is dus kapot. Een touwtje heb ik dus ik wilde het even. Dus heb ik gisteren alle stroom uitgeschakeld en heb de trekschakelaar van het plafond geschroefd.


Toen ik de schakelaar losgemaakt ha heb ik nog even heel goed gekeken hoe de elektriciteitsdraden gemonteerd zaten. Er bleek iets definitief kapot, de schakelaar was niet te repareren , dus er moest een nieuwe schakelaar komen. Met onze handige instructievideo van Praxis laten we je zien hoe je een schakelaar moet vervangen.


In deze video zie je wat je nodig hebt voor deze klus en. Heb dit zooooo vaak gehad. Zijn ze gewoon gratis komen repareren. Stappenplan wasmachine aansluiten op trekschakelaar. Als je geen kaas gegeten hebt van elektra, raden het zelfstandig aansluiten van een trekschakelaar op de wasmachine trekschakelaar af.


Schakel altijd een elektricien in. Hij heeft verstand van zaken en heeft deze klus binnen een Zoof gefikst. Mijn trekschakelaar lijkt doorgebran ik druf deze zelf niet te repareren. Voor de zekerheid heb ik al een nieuw doosje gekocht, maar zou ook een kwestie van bedrading kunnen zijn. Behalve een nieuwe schakelaar heb ik geen materiaal zoals bedrading.


Een trekschakelaar is een schakelaar welke bediend kan worden middels een koord. Hiermee kan de schakelaar omgezet worden middels het ‘trekken’ aan de schakelaar. Het trekkoord wordt niet meegelever maar je vindt dit in het schap met elektrische installatiematerialen.


GAMMA KKarakteristiek en speels is wat deze schakelmateriaalserie Kuitstraalt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts