woensdag 31 mei 2017

Mdf plinten zelf maken

Recht, Kraal, Modern, Klassiek! Ook te Gebruiken als Kabelgoot! Geen MDF, maar ander hout? MDF Platen Diktes verkrijgbaar van tot 50mm. Boek uw Hotel in Marken online.

Nadat ik een paar keer had laten vallen zelf plinten te maken voor de babykamer kreeg ik vragen of ik daar een post van wilde maken. Het is heel simpel en het bespaart heel wat geld! En het viel mij, zeker achteraf, heel erg mee hoeveel tijd het kostte in vergelijking met kant-en-klare plinten. Ik wil graag zelf plinten maken van stroken MDF.


Hoe krijg je de gezaagde kant mooi glad bij MDF ? Is er bijvoorbeeld ook een extra harde MDF verkrijgbaar? Ivm de stofzuiger die nogal eens deuken zou kunnen maken ?

De plinten van MDF kunnen ook aan de achterzijde van speciale sleuven worden voorzien om het materiaal buigzamer te maken. Hier ook alle plinten zelf gemaakt, gewoon mdf van de bouwmarkt. Na een jaar of zeven zien ze er (op een stukje) nog prima uit ondanks dat er vaak gedweild wordt en de kinderen de waterbak van de katten omver lopen. Op de tegelvloer in de keuken en bijkeuken heb ik de onderkant wel afgekit.


Je zoekt natuurlijk naar de beste voordelen wanneer je zelf aan de slag wilt met het maken van een radiatorombouw. Deze voordelen vind je in MDF en daarom is een MDF radiatorombouw zelf maken altijd een goede keuze. MDF heeft, in vergelijking tot reguliere houtsoorten, een aanzienlijk betere lijmvastheid.


Het is een dankbare taak om zelf een kast te maken van MDF. MDF is namelijk sterk en het is gemakkelijk te bewerken. Het scheelt een hoop tijd als je het MDF door ons direct op maat laat zagen! Zo houd jij tijd over om het ontwerp goed uit te denken.


Zoek online naar inspiratie en geef vervolgens je eigen draai aan het ontwerp. Wij willen mooie hoge (135mm) en dikke (20mm) plinten. Ik was van plan deze van mdf te maken.


Hoge plinten maken (cm)?

Ewoud toont je dat het echt niet waar is! Met het kliksysteem is het trouwens nogal gemakkelijk je plinten vast te. Plinten zelf plaatsen, te moeilijk? Echter is het zelf maken van hoge plinten voor de handige doe-het-zelver goed te doen.


Welk materiaal voor hoge plinten. Net als de kant en klare plinten kan voor de zelf te fabriceren plinten gebruik worden gemaakt van MDF. Dit materiaal is verkrijgbaar in verschillende diktes.


Afhankelijk van smaak en gewenst profiel zijn de MDF platen van. Tip 1: Kies de juiste plinten. Je kunt over het algemeen drie soorten plinten kopen.


Deze is laag en wordt plat op de grond geplakt. Wil je een wat stijlvollere plint , dan ga je voor nummer 2: de hoge MDF plint. Hierdoor is het geschikt in veel verschillende ruimtes. MDF - plinten in verschillende ruimtes.


Laat je altijd adviseren door een professional voor het vinden van de beste plint in uw ruimtes. Tijdens het lijmen heb ik onder de plint (gele) opvulstukjes gedaan om de plint een paar mm boven de houten vloer te houden. Als eerste vind ik dit mooier maar het is ook stuk makkelijker met schilderen van de plinten. Het naadje een de boven kant heb ik afgekit met witte schilders kit om het allemaal mooi naadloos te maken. Onze monteur Roy legt u eenvoudig uit hoe u het beste een plint kan plaatsen en waar u op moet letten als u de plint gaat monteren.


Ik heb destijds een plaat MDF van mm dik in stroken van mm laten zagen (in lengterichting). De leverancier van MDF plinten inclusief montage. Bent u op zoek naar een vakbekwaam bedrijf dat in uw ruimte de Moderne plinten professioneel kan plaatsen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts