woensdag 12 april 2017

Matte lak poetsen

Na het wassen, met shampoo, blijven de sporen van vliegen ed zichtbaar. Soort van impressie van de encounter. Heeft iemand ervaring met t reinigen van matte lak ? Welke middelen gebruik je ? Nu was ik benieuwd of ik dit nog op een bepaalde manier mooi kan houden.


Mijn Bianchi is mat zwart.

Het is heel belangrijk dat een matte lak niet gepoetst wordt zoals je een normale lak zou poetsen. Het matte effect mag immers in geen geval verloren gaan en glanzende vlekken mogen geen kans krijgen. Dit product biedt dé oplossing! Wanneer de lak slecht onderhouden is (vooral oudere lakken) ontstaat door langdurige blootstelling aan de zon haarfijne scheurtjes in de lak. Hierdoor komt er een soort witte poeder uit de verf dat direct een dof en mat uiterlijk geeft.


Dit is verkrijting van de lak. Hoe langer de lak hieraan blootgesteld is hoe dikker de verkleurde laag is. Ook kunt u kiezen uit wc matte lak poetsen.

En uit eco- vriendelijke, gevulde matte lak poetsen. Er zijn 7matte lak poetsen leveranciers, vooral gevestigd in East Asia. Matte lak en polijsten zijn twee dingen die echt niet samen gaan. Dat is het nadeel van mat , je kan er gewoon bijna niets mee. Wil je iets proberen probeer het dan eerst op een onopvallend plek waar het toch niet uit maakt om te zien wat het effect is.


Hoewel deze matte lakken voldoen aan dezelfde eisen die BMW stelt aan al hun lakken zijn er toch een paar punten waar je op moet letten. Om dit duidelijk te maken heeft BMW een instructievideo gemaakt. Wat heel belangrijk is is dat de lak niet gepoetst wordt zoals je dat met normale lakken zou doen.


Het is niet zo glanzend als hoogglans, maar ook zeker niet mat. Hierdoor zijn oneffenheden in de ondergrond minder te verdoezelen dan met een matte verf of lak. Zijdeglans verf of lak is daarentegen makkelijker schoon te maken dan matte verf. Bedankt voor je reactie, ik weet dat het niet opeens gaat glimmen etc. Ik kon alleen nauwelijks iets vinden over het onderhouden van matte lak (het betreft een overwegend zwarte matte lak , voor een foto verwijs ik naar het Bianchi topic).


Er moet inderdaad geen was inzitten (dat bedoelde ik met na verloop van tijd gaan glimmen). Onderhoud Lak (mat zwart) - Fiets. Weet niet of de matte lak glad is, maar mocht die een beetje ruw zijn dan GEEN wasmiddelen gebruiken die wit opdrogen, dus geen shampoo, zeker geen poets , maar ook geen shampo of zo, maar alleen met water en azijn.


Dan blijft je lak lang diepzwart, zo deden ze vroeger de begrafeniswagens.

Dat was nog niet in de tijd van de lakken op waterbasis. Deze zette ik ook nog in de wax, en eens per jaar polijsten. Op mijn racefiets heb ik matte witte lak , zeer besmettelijk. Ik was de fiets gewoon met water en een beetje Dubro afwasmiddel.


Vetvlekje zoals wax van de ketting, vliegen etc haal ik weg met een zachte doek met een beetje wasbenzine. Een matte lak heeft speciale aandacht nodig, je wilt natuurlijk niet dat de lak veranderd van mat naar glanzend. De schoonmaak producten voor een matte lak zijn beperkt, je kunt geen standaard shampoo, (spray) wax of quick detailer gebruiken. Gelukkig zijn er een aantal fabrikanten die hier een oplossing voor hebben bedankt. WAX VOOR MATTE AUTOLAKKEN Swissvax Opaque is een premium wax speciaal voor matte lakken ontwikkeld (inclusief matte lak folies).


Ik heb je het antwoord al gegeven O. Opaque bevat vol pure Braziliaanse Grade One carnaubawax. Het biedt verhoogde, extra bescherming voor het gevoelige lak oppervlak van uw auto zonder dat de mat effect wordt vernietigt. Wie o wie heeft de ultieme poets tip?


Ik poets me suf met vanalles, van allesreiniger tot ontvetter en Cif maar toch blijf je het zien (vooral die waterstrepen) Wie weet er een goed middel om het wel schoon te krijgen? Dubbelcheck je lak na het waxen. Loop na een wax beurt altijd nog even je hele auto na. Controleer de auto op plekjes die je mogelijk per ongeluk vergeten bent te waxen of uit te poetsen en werk deze alsnog bij.


Ook als het ergens juist net iets te dik lijkt te zitten, smeer het dan zachtjes nog even uit met een microvezeldoek. Tevens voelt de lak vrij ruw aan wanneer je je hand erover heen beweegt. Veel van deze middelen hebben een polijstende werking.


Gebruik een cleaner echter niet te vaak. Hetgeen betekent dat je een heel dun laagje lak verwijdert van de auto. Je auto poetsen met cleaner gaat als volgt: Pak twee schone doeken en de cleaner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts